Dag 4, De gestolen steen - Reisverslag uit Peking, China van TheresiaBeijingChinareis - WaarBenJij.nu Dag 4, De gestolen steen - Reisverslag uit Peking, China van TheresiaBeijingChinareis - WaarBenJij.nu

Dag 4, De gestolen steen

Door: Sean Barrett, Bas Rijnhout

22 April 2013 | China, Peking

大家好! (hallo allemaal),

Na een goede nachtrust gingen onze wekkers tegelijkertijd af om 7 uur. Nadat we van ons chinees ontbijt genoten hadden vertrokken we in alle vroegte naar de Chinese muur. Zoals altijd was onze gids Fan erg enthousiast en ze liet ons ook veel chinees praten in de bus. Na een klein uurtje kwamen we aan bij de muur.

We kwamen aan en er werden meteen veel foto's van onze groep genomen door verschillende Chinezen. De muur bleek steiler dan we gedacht hadden en hij was meer trap dan muur. Terwijl we de chinezen een reden gaven om ons raar aan te kijken beklommen we de muur tussen de Chinezen. Een tijdje later waren we al flink uitgeput en om ons doel te bereiken, het hoogste punt van de muur bereiken, moesten we nog een heel eind klimmen. Een uur later bereikten we de top, onze benen trilden. We hadden genoeg gesprekstof voor de daling. Ook het Theresialyceum is (hopelijk) vereeuwigd met een slot met daarin geschreven ''Theresialyceum 2013'' wat we aan de reling van de muur gehangen hebben.

We gingen naar het nieuwe gebouw van Beijing Language and Culture institute en het was ietsje groter dan we verwacht hadden. We gingen hier lunchen en kregen een rondleiding door het gebouw waarna we vertrokken met de bus naar het 大家好(zomerpaleis). Er waren veel buitenlanders en alles zag er heel indrukwekkend uit. We gingen nu naar een restaurant waar er veel Chinese delicatessen werden geserveerd o.a. Peking eend. We hadden goed en heel lekker gegeten voordat we terug gingen naar onze school.

Nu gaan we een potje chinees kaarten,
再见(doei)

• 22 April 2013 - 15:17

Marianne Rijnhout:

Aan de foto's kan ik zien dat jullie met z'n allen een leuke club zijn en een geweldige reis samen hebben. Geniet van het kaarten.
    Gr.

• 22 April 2013 - 19:07

Cristel Pigmans:

Hoi reizigers,

Wat leuk om op deze manier jullie belevenissen te volgen. Blijf vooral ook foto's plaatsen!
    Het zijn lange dagen maar zo te zien genieten jullie volop. Morgen weer een leuk programma.
    Veel plezier en geniet ervan!
    groetjes Cristel

• 22 April 2013 - 20:10

Oma Riet:

Hoi Eva,

Ziet er geweldig uit wat een ervaring e, hier ff een berichtje van o&o .
    Heel veel plezier nog daar , heb de foto's gezien en je ziet er weer leuk uit dame.

Dikke kussen van ons en uitkijken xxx

• 22 April 2013 - 22:12

Alle Barretts:

Hee Sean,
    wij zitten hier jullie reisverslagen te lezen. Ziet er super uit, heel veel plezier nog!

Groetjes

• 23 April 2013 - 14:09

Mariette Van Gastel:

Zo ver weg maar met jullie fantastische verhalen zo dichtbij!
    Wij genieten op afstand mee door alle reisverslagen.
    Samen nog een paar mooie dagen in Beijing en voor straks een hele goede vlucht naar Nederland.
    Mariette

• 23 April 2013 - 17:11

Rian Smolders:

Hoi reizigers,

Bedankt voor de verhalen en foto's van de Grote Muur en Zomerpaleis. Ik krijg een beetje heimwee.
    Dat nieuwe instituut ziet er nog niet bruisend uit.
    Succes met Chinees spreken en contacten leggen.
    Geniet ervan daar en hopelijk wordt het wat minder mistig.